Jdi na obsah Jdi na menu

Slevomat rozjel cestovku do exotiky, do tří let chce utržit miliardu

 
 
Portál Slevomat založil vlastní cestovní kancelář CK Zanzo, která od listopadu prodává zájezdy do exotických destinací jako je Zanzibar, Thajsko či Srí Lanka. Do tří let si chce z trhu v objemu zhruba čtyř miliard korun ukousnout čtvrtinu.

 

Slevomat slibuje exotiku za ceny až o třetinu nižší než konkurence.

V obchodním rejstříku se CK Zanzo, vlastněná Slevomatem, objevila 31. října. Má už své internetové stránky, ale zájezdy od listopadu prodává jen prostřednictvím portálu Slevomat, který navštíví tři sta tisíc lidí denně.

Zatím prodejce nabízí tři zmíněné destinace a každý týden bude přidávat další. Například Mauricius, Bali, Jamajku, Vietnam či Spojené arabské emiráty.

„Když jsme v rámci Slevomatu spolupracovali s cestovními kancelářemi, byl problém sehnat slušné zájezdy do exotiky za dobrou cenu,“ říká ředitel Slevomatu Adam Bartnicki. Konkurovat chce zejména Invii, která je nyní největším prodejcem dovolených na internetu. Zároveň slibuje, že se CK Zanzo v nabídce dostane na výhodnější ceny, protože nebude svázána vysokými provizemi, jako kanceláře u konkurence. Tam podle informací iDNES.cz z trhu dosahují i dvouciferných hodnot.

„Na trhu vidíme velký prostor. Na portálu Slevomat máme obrovskou návštěvnost lidí a pokud si budeme kalkulovat rozumnou výši provize, máme šanci trh výrazně změnit,“ dodal ředitel. Příští rok se nabídka rozšíří i na slovenský Zlavomat.sk a v další fázi na polský portál Travelist.pl.

Vstup Slevomatu na trh exotických dovolených je logickým krokem. Loni koupila největší český slevový portál britská skupina Secret Escapes, která je globálním expertem na prodej dovolených do exotiky. CK Zanzo hodlá stavět na spolupráci pouze s německými cestovními kancelářemi, které mají ve světě velmi dobré jméno a také dostatečné kapacity v zahraničních hotelech, na které často tuzemští hráči nedosáhnou.

Nová CK slibuje nabídku v německé kvalitě, ale zároveň za výhodné ceny, které budou v tuzemsku konkurenční. „Vybíráme takové hotely, kde eliminujeme riziko špatného zážitku k nule. Pokud nebudou mít hodnocení na Booking.com alespoň 8,4, tak je do nabídky nezařadíme,“ uvedl s tím, že reference zákazníků se ověřují z několika zdrojů. Zároveň nabídka zájezdů nemá být tak široká.

Slevomat už se delší dobu neprofiluje jako slevový, ale jako zážitkový portál. Během svého osmiletého působení na trhu se začal orientovat také na prodej zboží. Jádrem byznysu se však staly pobyty, které tvoří přes polovinu tržeb.

Češi se hrnou do exotiky

„Prostor dalším hráčům je otevřený. Otázka zní, na čí úkor by nový hráč na trhu získával,“ uvažuje Jan Papež, místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR.

„Zájem o exotiku stoupá s rostoucí ekonomikou. Do Thajska před šesti lety odjelo okolo 7 tisíc lidí, dnes je jich zhruba padesát tisíc. To samé do Dubaje,“ dodává.

Trhu cestovního ruchu se daří i proto, že přibývá leteckých spojů do exotiky, vypravovaných z Prahy.

Exotické zájezdy vypravuje v Česku několik specialistů mezi cestovními kancelářemi, ale také největší hráči jako je Exim Tours. Téměř všichni však zároveň prodávají i přes online portál Invia.cz. Ten je nejsilnějším hráčem na internetu. Působí jako agentura, která sama zájezdy neorganizuje, ale přeprodává nabídky cestovních kanceláří.

Mezi specialisty patří například Siam, Marco Polo a Eso Travel. Odhadem třetina lidí si však zájezdy organizuje sama a na cestovní kanceláře se nespoléhá.